Interactief onderdeel Summary
0 of 6 questions completed
Questions:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
Information
You have already completed the interactief onderdeel before. Hence you can not start it again.
Interactief onderdeel is loading…
You must sign in or sign up to start the interactief onderdeel.
You must first complete the following:
Results
Results
0 of 6 questions answered correctly
Your time:
Time has elapsed
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Earned Point(s): 0 of 0, (0)
0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)
Categories
- Not categorized 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- Answered
- Review
-
Question 1 of 6
1. Question
Een patiënte heeft in het verleden hartkloppingen ervaren in de supermarkt. Hierbij had ze het gevoel alsof ze aan het sterven was. Een week erna ging de patiënte opnieuw naar dezelfde supermarkt en kreeg opnieuw hartkloppingen. De patiënte durft nu niet meer naar de supermarkt te gaan aangezien ze bang is om nog eens deze hartkloppingen te krijgen. Bij de leertheorie staan begrippen als (on)geconditioneerde stimulus en (on)geconditioneerde respons centraal. Hoe kan “de supermarkt”, “de hartkloppingen” en “de angst” omschreven worden aan de hand van de leertheorie?
CorrectIncorrect -
Question 2 of 6
2. Question
Een kindje ziet een muis voorbij lopen en beweegt zich in de richting van de muis. Enkele seconden later komt de mama de kamer binnen en begint te gillen. Het kind schrikt door de moeder en gaat huilen. De muis loopt weg. Enkele dagen later ziet het kind weer een muis voorbij lopen en begint nu te huilen. Over welke vorm van conditionering kan hier gesproken worden?
CorrectIncorrect -
Question 3 of 6
3. Question
Op vrijdag besluit je om na je coschap gezellig met je vrienden te gaan borrelen. Het loopt al snel uit de hand en er worden shotjes besteld. Aan het einde van de avond strompel je naar huis en weet je nog maar net op tijd de badkamer te bereik om daar over te geven. Een maand later ontstaat er op vrijdagavond weer hetzelfde plan. Echter besluit je nu om geen alcohol te drinken. Je merkt dat je alleen al bij het ruiken van hetzelfde shotje van de vorige keer, nu al kokhalsneigingen krijgt. Bij de leertheorie staan de begrippen (on)geconditioneerde stimulus en (on)geconditioneerde respons centraal. Hoe kan het beschreven fenomeen verklaard worden aan de hand van de leertheorie?
CorrectIncorrect -
Question 4 of 6
4. Question
Een 3-jarig kindje speelt in de zandbak en steekt hierbij regelmatig een handje vol met zand in zijn mond. In de hoop hem dit af te leren, geeft de mama elke keer een tik op zijn handje. Hoe kan het beschreven fenomeen verklaard worden aan de hand van de leertheorie?
CorrectIncorrect -
Question 5 of 6
5. Question
Bij het leren of studeren is een exacte mate aan arousal belangrijk. Te weinig maakt je slaperig, te veel arousal zorgt niet voor voldoende of een niet-selectieve instelling van het aandachtssysteem. Hoe heet de gehele structuur betrokken bij arousal?
CorrectIncorrect -
Question 6 of 6
6. Question
Leren en geheugen kan optreden middels long-term potentiation (LTP). Welke stelling over LTP is onjuist?
CorrectIncorrect